Monday, 7 January 2013

Harmadik nap: Mataram és Sengigi


Reggel körbejártunk Kuta beachet, ami sokkal szebb és sokkal elhagyatottabb, mint amit Balin láthattunk. Egyedül 8-10 éves kis halászok voltak a parton.
 Korán kezdik a motorozást
Volt hal sok
Pihennek kétkerekű barátaink
Lombokat többnyire a sasakok lakják, akik muszlimok, és sokkal ritkábban látogatják turisták, főleg, ha az ember elhagyja a fő turista nevezetességeket. Innentől kezdve az utazásom során, miután elköszöntem a többiektől, nagyon ritkán találkoztam turistákkal. A motort visszavittem Mataramba, ahonnan béreltem, persze az egész napi árat követelték és lobogtattak egy szerződést, amit korábban nem is láttam, miszerint minden extra óra plusz 10ezer rúpia. Nyelvészetileg érdekes diskurzus alakult ki, ő üvöltözött sasakul, indonézül és arabul én pedig indonézül, angolul és magyarul. Végül 5ezer rúpiával fizettem többet az eredeti árnál. Ez volt amúgy az egész út legrosszabb tapasztalata a helyi emberekkel.
elefántolgatás a plázában
 elrontott panorámafotó
Palota a vízen
A szállásomtól nem messze volt két nevezetessége Mataramnak: a vizipalota egy egy régi buddhista templom. Maga Mataram, amely Lombok fővárosa, nem egy nagy durranás, van benne egy pláza, sok utcai kifőzde, egyfejű emberek és mecsetek. A vizipalota egész hangulatos és a templom is szép, de csak azért nem érdemes idejönni, de ha az ember erre jár és itt beugrik egy ebédre érdemes ezt a két helyet felkeresni. A következő utam elvileg Prayába vezetett volna, de a szállásadóm nem vette fel a telefont hiába hívtam és küldtem neki smst, így lassan esteledett és muszáj volt szállás után néznem. Gondoltam egyet és felhívtam Hudinit (a srácot, aki a kompon ismertem meg), aki éppen a városban volt és felajánlotta, hogy Sengigiben megszállhatok nála. 30 perc várakozás után fel is vett és elindultunk Sengigi felé, Lombok Siófokjába. Út közben kiderült, hogy Hudini ingatlanügynök és, ahol megszálltunk az egy 85ezer dolláros luxusvilla. A villa betonkerítéssel volt körbevéve, volt nagy kertje, 3 nagy szobája és fürdőkádas fürdőszobája. Este még kivitt körbe a városba egyik szörfoktató haverjához és egy internetkávézónál is megszálltunk, minden sarkon voltak barátai. A part, bár sötét volt és esett az eső, tényleg kiváló szörfölésre. Maga a város tele van éjszakai bárokkal, helyi és nemzetközi éttermekkel, tipikus üdülőváros.
Útvonal: Pantai Kuta => Lembar=> Mataram => Sengigi
70km

Lihat Peta Lebih Besar
In the morning we went to the hidden beaches of Kuta, which was far more deserted than the beach with the same name in Bali. Only two 8 year old fisherboy were the only people around the beaches.
Lombok is predominantly lived by sasak people, who are muslim and the island is far more uncommon among tourists than Bali, especially when you leave the touristic spots. After I said goodbye to the others I hardly ever saw tourists. I took the motor back to Mataram and of course they wanted me to pay for an extra full day. The owner was waving a contract that I never saw before, and of course I didn’t sign, and told me that I must pay an extra 10k for every extra hours. From the linguistic point of view the conversation was really internesting. He was screaming in Sasak, Indonesian and Arabic, while I was speaking in Indonesian, English and Hungarian. At the end I paid 5k extra to make him happy. This was my only bad experiance with local people.
From 5 minute walk of the hotel there was the two major tourist attraction of Mataram. A water palace and an old buddist temple. Mataram itself is not a big thing, it has a mid size shopping mall, a lot of warung, people with one head and moques. The waterpalace itself is very relaxing place and the temple is nice a well, but not so special to worth a visit, but if you are on your way and just want to stop for having a lunch stop here for half an hour. My next trip would have been to Praya, but my CS friend didn’t answered my calls and didn’t replied my messages at all so I needed to find an alternative place to stay for tonight. I fouth I give it a try and I have called my friend that I met on the ferry. I was lucky, he was in the city and he has offered me that I can stay with him at Sengigi. After waiting for him for around half an hour he arrived with his car and we headed to Sengigi. On the way he told me that he is a real estate agent and the palce where we have stayed is a luxurious villa, worth 85k USD. The house was surrounded by concrete walls, has a big garden, three big rooms and a bathroom with a bathtube. At night he and his friend took me to the have a look at the nightlife of Sengigi, we stayed for a beer at his surf isntructor friend’s place. The beach was dark and it was raining, but indeed it is a great place for surfing. (Wow, I’ve never written down before indeed in my entire life)

No comments:

Post a Comment