Saturday, 5 January 2013

Első nap: döcögős indulás és érkezés Lombokra


Az első nap némileg macerásabban indult, mint ahogyan terveztem. Chris kivitt az egyik denpasari buszpályaudvarra, ahol vártak már a vérszomjas sofőrök, végül 50.000 rúpiáért vittek el az elvárt 35ezer helyett. Ugyanis a sofőrök és a buszjegy értékesítők, amikor meglátnak egy fehér embert kedvesen megkérdezik, hogy hova megy az illető és mondanak egy a helyinél jóval magasabb árat, ezt követően leadják a drótot a többieknek, így kész a lokális oligopólium. Így nem tudtam mit tenni, 20perc alkudozás után elfogadtam az egyetlen ajánlatot. Mindegy szóltam Sivának, hogy majd lássa el a baját.
 ahol kiköt a hajó
A komp maga pozitív meglepetés volt, nem voltak csirkeketrecek és csak egy síró kisbaba volt, aki zavarta a nyugodt utazást. Szerencsére hamar bevitték a dohányzó terembe, ahol az enyhe szénmonoxid mérgezés gyorsan lenyugtatta. Hát igen, nem véletlen, hogy 170 centi egy átlag indonéz. Amikor felszálltam a kompra a fedélzetet ellepték a kajaárusok, akik egy lavórból árulták portékájukat a hajón körbe-körbe mászkálva. Mivel én voltam az egyetlen fehér (=pénzeszsák), minimum 15x jöttek oda hozzám, hogy kérek-e enni vagy inni. A 10x köszönöm nem után némileg ingerültebb lettem, de ordibálás helyett inkább egy kedves mosollyal az arcomon kértem lángost és traubi szódát, sajnos eredménytelenül.
fóliázott ülések és tévé
A kompon oktató videó vetítés is volt, ami sokkal izgalmasabbnak bizonyult, mint a repülőkön. Itt ugyanis bemutatták mit kell csinálni tűz esetén és a poroltó használatát is demonstrálták. A Lonely Planet által beígért Steven Seagal film helyett egy Avatar szintű rajzfilmet vetítettek le, ahol a Mikulás, a Húsvéti Nyúl, a fog tündér és egy sárgás kövér szőrös fiú küzdött valaki ellen. A fiú leginkább csubakka és Eminem keveréke volt. A csapatból, mint az Avatarban a pókember, itt a kisjézus hiányzott.

A második film izgalmasabb volt, cápatámadásokról szólt. (20perc keresgélés után sikerült megtalálnom) A kedvenc részem az volt, amikor a vízisíző fekete srácot megtámadta a cápa, de kimenekítették. A parton derült ki, hogy a fél karja hiányzik, ezek után a legjobb barátja hősiesen vállalta, hogy visszaúszik a karjáért, amit vissza is hozott, mint Buksi a teniszlabdát.
Eredetileg 4 órás kompút után, ami 5 és fél óráig tartott, Sengigibe akartam menni, mert ott szereztem szállást Couchsurfingen keresztül, de két perces Facebook csetelés után kiderült, hogy kicsi a szobája, meztelenül alszik és mindenképpen masszást akar nekem adni. Ezek után megadtam Bence számát neki és inkább Mataram felé vettem az irányt. A hajón megismerkedtem Hudinivel, aki azt mondta, hogy 10.000 rúpia a reális Mataramba, de persze a kedves hiénák 150.000-ért akartam bevinni a városba, ezért inkább stoppoltam, illetve elindultam a város felé. Útközben felvett egy mobilhálózatok telepítésével foglalkozó ürge és két segédje, majd kitettek annál a hotelnél, ahol a LP szerint 50.000 rúpia egy éjszaka. Némileg felmentek az árak, mert 150ért lett volna csak szállás, de teli volt a hotel, csak úgy mint az összes többi 10 is, amit néztem. Az utolsó hotel volt a leglepukkantabb, de 40.000 rúpiáért meg tudtam szállni és egyedül sem éreztem magamat, mivel ott kártyáztak üvöltve hajnali 3-ig a szobámtól 5 méterre és jó éjszakát kívánt egy kacsintó kis csótány is éjjel.

pont belenézett a kamerába

Útvonal: Denpasar => Padang Bai => Lembar => Mataram
Összesen: 148 km


Nagyobb térképre váltás



The first morning started a bit more complicated than I’ve planned. Chris has dropped me at the busterminal in Denpasar, where the evil, bloodthursty drivers was already waiting for me, at the end they took me for 50k instead of the normal proce which is 35k. When the drivers and the ticket sellers saw a white man, they ask where is he/she is planning to go, than they say a higher than average price. After this they are whispering to their friend who will tell this to everybody and voilà the local oligopoly has been established. Doesn’t matter I asked Vhisnu to punish him later.
The ferry itself was a positive surprise, there were no chicken cages and only a crying baby disturbed the pleasant journey. Luckily their parents took him to the smoking room, where he suffered minor carbon-monoxide poisoning, which calmed him down. There is a reason why the average Indonesian is only 170 cm tall. When I jumped on the boat the food sellers flooded the shipboard, they were selling their drinks and snacks from a basket. Because I was the only white man (=moneybag) at least they have approached me 15 times if I want to have something to drink or to eat. After the tenth time I started to be a bit irritated, but I have decided not to be impolite so I have asked for lángos and traubi, without any luck.
In the ferry they show an educational video, which was far more interesting than the ones ont he airplanes, from the video I have learned what to do in case of fire and how to use the extinguisher. Lonley Planet (LP) promised a Steven Segal movie, but they started with an Avatar-style cartoon, where Santa Claus, the Easter Bunny, the tooth fairy and a yellowish, hairy fat kid was fighting against some evil dude. The fat kis looked like putting Chubakka and Eminem together. From the team I really missed baby Jesus (at home baby Jesus brings the presents at XMas), like I missed spiderman from Avatar.
The secondmovie was more interesting it was about shark attacks. The waterskiing black guy was attacked by a shark, but he survived. When they put him down at the short they found out that one of his arm is missing so his best friend deciced to go back for his arm, what he luckely found and bought it back, just like a dog the tennis ball.
The trip usually takes 4 hours but today it took 5 and a half-hours. After the ride I wanted to go to Sengigi, because I have found accommodation with Couthsurfing, but after speaking 2 minutes on Facebook with the guy, he told me that he sleeps naked in his tiny room and he wanted to give me a massage. So after the chat I decided not to go to Sengigi and I gave him Bence’s number and headed to Mataram. In the ship I met Hudini, who told me 10 thousand rupiah is the normal price from the harbour to Mataram, but of course the hyenas wanted to take me for 150k to the city so I have decided to hitch-hike, well I wasn’t really hitch-hiking I was just walking towards the city. A guy took me who was planting telecommunication towers. They dropped me at the hotel LP suggested for 50k, but the prices tripled, anyway it was full just as the other 10 hotels I have been visited. The last hotel was almost empty and it was a shithole, but was cheap and I didn’t felt alone because for 3AM the locals were playing cards 5 meters from my room and also a winking cockroach said good night.
Route: Denpasar => Padang Bai => Lembar => Mataram
148 km

 

No comments:

Post a Comment