Reggel szokásos indonéz módon nem tudtam, hogy mi fog
történni, egy dolgot tudtam, hogy rohannom kell a budira. Azt hittem, hogy
utolér Kuta-átka, de csak egyszeri rohanás volt szerencsére. Előző nap este még
azt mondta Hudini, hogy el tud vinni következő szálláshelyemre Sembalumba, de
aztán azt mondta, hogy Balira kell menni, aztán elvitt egy haverjához, aki német
kocsikat szerelt. Mióta itt vagyok nem láttam összesen annyi német kocsit, mint
ott. 6 Mercedes, Audi és BMW várt a javításra. Végül Hudini felcsapott soförnek
és összeszedett valahonnan 5-6 embert, főleg idős néniket és elindultunk
észak-kelet felé egy Opellel. Az út elég kacskaringós volt és végül Bayannál
dobott ki. Elköszöntünk egymástól és következő feladatom, hogy eljussak
Bayanból Sembalum Lewangba ami kb 50 km-es út a hegyeken át. Elhagyva Bayen nem
sok elmenő forgalommal találkoztam, csak pár diákkal, akik hellomisztereztek.
Útközben
szobám
közeli hegyek
indonéz "gombfoci"
Az egyik srác elvitt volna szálláshelyemre, de elhatároztam, hogy csak a
legvégső esetben fogok fizetni utazásért, ezért tovább gyalogoltam. Egy joghurt
szállító autó elvitt kb. 10 percnyire, majd kidobott egy elágazásnál. Életem eddigi egyetlen joghurt szállító autója volt, mióta itt lakom Indonéziában. Itt nem nagyon isznak tejet az emberek. Nemsokára
egy 15 éves srác felvett és elvitt egy darabon a házáig. A probléma az volt,
hogy nem igazán a jó útvonalon vitt és boldogan mutogatott barátainak és a
családjának, de igazából távolabb kerültem úti célomtól és fogalmam sem volt
hol vagyok, tömegközlekedés meg persze ilyen elhagyatott vidéken nincs.
Szerencsémre 5 perc stoppolás után felvettek dzsipes fiatalok és még eperrel
is megkínáltak. Kb. 30 perc után megérkeztem szállásadóm falujába és igazából
fogalmam sem volt hol fogok aludni. Kiderült, hogy a hölgy, akinek írtam CS-en
nem is a helyszínen lakik, hanem Mataramban és a szállásom egy nagy
komplexumban lesz egy nagyobbacska faházban a hetes számú szobában, a falutól
kb 5 percnyire. Ekkora luxusra igazán nem számítottam, volt saját pokrócom
(kettő!), fürdőszoba, angol wc-vel és zuhanyzóval és érkezésemkor sült banánnal
kínáltak. Lévén, hogy esős évszakban életveszélyes megmászni a hegyet, üres volt
az egész hely, mégis 5-7 kis indonéz sürgött-forgott a környéken. Tudni kell
Indonéziáról, hogy átlagban 2-3x annyi ember dolgozik egy helyen, mint
Európában mivel piszkosul olcsó a munkaerő az átlagfizetés kb 1-1,5millió
rúpia, ami kb. 45ezer Ft), de falvakban ennél jóval alacsonyabb fizetések vannak. Este vacsorát is kaptam és elnézést kértek, hogy nincs csirke,
gyakorlatilag kinyalták a seggemet.
Útvonal: Sengig => Mataram => Bayan => Sembalun
Lewang
146kmLihat Peta Lebih Besar
In the morning it started like a typical Indonesian morning.
I didn’t know what’s going to happened, the only thing that I knew is that I had
to hurry to the toilet. First I thought it it he curse of Kuta, but I had turn
to the toilet only for once. Last night Hudini told me that he can drop me to Sembalun, but after that he told me, that he must go to Bali. So he took to meet
his friend, who is a mechanic, fixing German cars. Since I’m here in Indonesia
I haven’t seen so many German cars. There was 6 Mercedes and BMW and also an
Audi waiting to be repaired. After waiting for an hour Hudinini became a chauffeur, he took 5 or 6 people and we were heading to North-East with an Opel.
The road was quite curly at the end he dropped me at Bayan. We waived good bye
and my next mission was to get from Bayan to Sembalum Lawang, which is around
50 km long trip, but trou hills and montains. After leaving Bayen I didn’t saw
too many cars passing by, just a few hellomister-ing student. One guy has offered to drop me to my destination, but I didn’t wanted to pay for it only as a last
resort so I decided to move on. After waiting for another 5 minutes a yoghurt
supplier truck took me and after 10 minutes they dropped me at an embranchment.
A few menutes later a young student took me with his motor to his house. In his
house he proudly intorduced his new white
friend to his family and also to some friends. The only problem that I was facing is that he took me to the worong
place. My destination was on the other derection I didn’t know where I was and
also there was no public transportation around the place. But I was lucky
again and I asked 2 young guys in a jeep and they were going to the same
village and they also gave me strawberry. After a winding ride they dropped me
in Sembalun. To be honest I had no idea where will I stay. It turned out that
my host doesn’t even lives in the spot, she lives in Mataram and I will stay in
a big komplex in house No. 7. I didn’t even expected this big luxory, I had my
own room with clean sheets, two blankets, own bathroom with shower and English
toilet. When I’ve arrived they offered me tea and fried bananas. It was rainy
season, which means the weather is bad and there was no people in the place I
was the only guest, a VIP guest. There was 6-7 local Indonesian mainly
teenagers who took care of the komplex. In Indonesia it is common that 2 or
more people is working in the same position, beacuse labour is very cheap, in
villages the average sellery can be 100 USD or a bit more. At night when they
served my dinner they apologized for not having chicken, they treated me like a
long seen brother.
No comments:
Post a Comment